جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ |۲۴ صفر ۱۴۴۶ | Aug 30, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه جزیره خارگ گفت: حل مسائل اقتصادی و کاهش تورم، اشتغال، تولید، حفظ ارزش پول ملی و امنیت غذایی از دیگر مواردی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هئیت دولت اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمود کارگر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: یکی از گام‌های جدی در جزیره خارگ افزایش سرانه‌های آموزشی است که با هم‌افزایی و همگرایی شرکت پتروشیمی خارگ، اقدامات خوبی در حوزه مدرسه سازی انجام شد.

امام جمعه جزیره خارگ، با اشاره به پروژه‌های هفته دولت افزود: مدرسه شهدای پتروشیمی خارگ با زیر بنای ۱۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال در مدت ۱۰ ماه با به‌کارگیری ظرفیت پیمانکار بومی خارگ به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز کرد: توجه به مساله هوش مصنوعی، فضای مجازی، جوانی جمعیت، دل نبستن به دشمن، نهراسیدن از موانع از مباحث ایشان در جمع اعضای هیئت دولت بود.

حجت‌الاسلام کارگر تصریح کرد: حل مسائل اقتصادی و کاهش تورم، اشتغال، تولید، حفظ ارزش پول ملی و امنیت غذایی از دیگر مواردی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند.

امام جمعه جزیره خارگ گفت: نکته مهمی که معظم له به دولت فرمودند، توسعه‌ مسئله‌ نفت بود، هم در بخش‌های بالادستی نفت، مثل چاه‌ها و شیوه‌های جدیدی که برای استخراج نفت در دنیا امروز مطرح که ما در این زمینه‌ها عقبیم.

وی تأکید کرد: باید از همه امکانات و شیوه‌ها استفاده کنیم، هم در زمینه‌های پایین‌دستی، مثل پالایشگاه، مثل رسیدن به محصول نهایی.

حجت‌الاسلام کارگر یادآور شد: امروز محصول نهایی ‌ما در نفت مثلاً بنزین یا گازوئیل است، در حالی ‌که محصول نهایی اینها نیست، چیزهای دیگری هم آن‌طور که گفته می‌شود وجود دارد که می‌توانیم به آنها برسیم، لذا اینها اولویّت‌ها است که بایستی مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه جزیره خارگ اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه به داشتن پیوست عدالت در کارها کردند، از دولت و مجلس می‌خواهیم به این مساله توجه کنند که آیا در قانون سقف حقوق برای مناطق عملیاتی و غیر عملیاتی باید یکی باشد؟

وی با گرامیداشت سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ابراز کرد: در کشاکش جنگ جهانی اول، نیروهای انگلیسی شهر بوشهر را اشغال کردند، علمای بوشهر فتوای جهاد علیه نیروهای انگلیسی دادند و سپس رئیس‌علی دلواری به همراه گروه‌های دیگری از تنگستانی‌ها، با نیروهای انگلیسی جنگید، حملات آن‌ها شب‌هنگام و به صورت شبیخون بود و تلفات بسیاری به نیروهای انگلیسی‌ها وارد کرد.

حجت‌الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: رئیس‌علی دلواری در ۱۲ شهریور ۱۲۹۴ش، به‌دست یکی از همراهانش شهید شد و سالروز شهادت او به عنوان روز ملی مبارزه با استعمار انگلیس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha